Friday, December 16

Think of it :)


Mesti ta best kan gaduh tiap-2 hari dgn bf. Setiap kali gaduh, mesti kita fikir, belum cukup sempurna ke aku kat mata dia, kau rse hubungan dgn kau rapuh serapuhnya. Yela, kau da cuba wt terbaik tpy itu yg jady ta mcm kau hrapkan.

Hm pelik? Ehh bukan bukan. Bukan aku yg gaduh :)
Ney ha, kwn ak ney. kawan baikk aku. Ala yg gmbr dy ad kt bwh gmbr superman ak sebelah ney. Huuu.

Tascha :)

Kau selalu ckp "sampai bila wey kitaorg mcm ney."
Macam ney lha, ak selalu ckp bersabar.
Bersabar tu bukan dpt dosa. Pahala taw. Hm, kalau kau rasa kau ta mampu na tanggung lagy, cerita. Cerita pada dia.
Kau luah pada dia. Kau ckp dkat dia, tolong dengar tanpa balas.
Kalau dia cintakan kau sesungguhnya, dia akan berhenti melukakan kau.
Kalau dia rindukan kau setiap detik, dia akan egat kau sentiasa.
Tiada siapa yg mahu hubungan mereka hancur. Aku pun ta mahu tapi aku etrsepit. Kau tidak. Jadi kau masih mampu buat pilihan. Jgn biarkan setiap apa yg kau impikan bersama dia jadi mimpi semata-mata. Tidak mustahil itu berlaku :)

Masa aku buat ujian TEST BERANI BENAR tu kat dia, kau tahu ta setiap jwpan dy, merupakan jwpn sbenar. Setiap jwpn dy menunjukkan sikap dy yg sebenar. Romantik, Bertanggungjwab, Hormat orang tua, Setiakawan, dan paling penting aku nampak dia MAMPU BAHAGIAKAN KAU walaupun dia tidak punya apa-2.

Jgn kecewakan org kalau kau rasa kau ta na kecewa.
Jgn lukakan hati org kalau kau rasa kau ta na terluka.
Jgn menduakan org kalau kau rasa kau ta na diduakan.
Teruskan tersenyum walaupun pahit, teruskan gembira walaupun duka,
Teruskan bahagia walaupun sakit. Cinta ta harus memiliki tapi cinta ta juga perlu dilepaskan. 
Berjuanglah kalau kau masih mahukan dia, kalau kau masih perlukan dia, kalau kau masih inginkan dia, dan kalau kau masih ada dia dlm hati kau :)

Kalau benar dia jodoh kau, berlarilah kau walau kemana pun, kau akan tetap kembali pada dia,
Kalau dia benar bukan jodoh kau, dekatilah dia walau setiap detik pun, kau akan tetap terpisah dari dia. 

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Relax :)


Haha comel kan tengok kat atas ney . 
Hm actually tataw na update ap. Hm tasya ajak aku jln-2 19 ney. Ak tataw lha bpk ak bgy pegy ke ta. Hpefully bgy sbb seriously aku na sgt jln ngn dy. Hm 3 hari je ayah. Boleyyy lha. Hmm~
Superman aku pulak, gy cameron. Untung le dpt brcutyy. Ak ney ta gy mne pun sbb parents kerja. Busy. Jady na jln-2, jln sndiri jea. Hu. 

22 ney kkak ak pulak na kena blek poli. Hm mak ak ckp lpas settle kkak ak msuk ruma sewa sume bru fkir sal ak na amek lesen pulak. Hm so bored :(

Naseb baek superman aku ada jea teman aku. Ta lha rase bosan sgt. Tv pun ada. Internet pun ada. Tapy tu lha, na usha blog jea, mmg ta larat, na pndg fb lagy lha rse na mntah. Ap boley buat. Makan tido jea lha. :p

*bosangilagila

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Wednesday, December 14

Percintaan Ini - Ezad Lazim ♥


Aku ta tahu knapa aku suka lagu ney. Tapi ak ta hafal lagy lirik lagu ini. Hm nta, aku kan jiwangg. Haha. Jadi aku mmg suka lagu-2 mcm ney. Btw, lagu ney mmg best. Aku suka ♥

Paling aku minat, lirik dy part ney

*
PERCINTAAN INI AMAT MEMILUKAN
PERPISAHAN INI SUNGGUH MENYAKITKAN
NAMUN APA DAYA
TERPAKSA KU TELAN
SEMUA KEPAHITAN

KEPILUAN INI MERACUN HIDUPKU
KESUNYIAN INI MEMBUNUH JIWAKU
TERGAMAK KAU SAYANG
MELIHAT DIRIKU DALAM KESEDIHAN
DIPERMAINKAN OLEHMU ♥


*tamau tamau jadi cm ney :)



with love ♥

Thank you for visiting here :)

Monday, December 12

Bersyukurlah kerana kau kecewa sekarang :)


*click utk tumbesaran

"Allah tahu apa yg kita mampu. Dia tahu kita mampu menghadapi kekecewaan itu, maka DIA *(kt atas ney stu kesilapan ejaan) berikan pada kita sebagai UJIAN"

itu komen aku pada status atas neyy. Ye kawan.

Kalau Allah tahu kita ta mampu menanggung kepayahan itu, dia tidak akn mberikannya pada kita.
Seperti aku pada suatu ketika dulu. Aku pernah jatuh, aku ta mmpu na bgun, ta mmpu na bgkit dri kekecewaan hdup aku. Tapi aku berfikir, dgn sokongan dri rakan-2 ak, aku cuba bangkit. Aku sedar Allah inginkan yg terbaik utk ak. Dia tahu aku mmpu menghadapi kekecewaan tu maka Dia berikan pada ak. Dan Alhamdulillah. Aku masih kuat utk meneruskan hdup yg dulunya penuh dgn duri tajam melukai hati :)

Dan kawan, jgn pernah salahkan takdir yg Dia berikan pada kau. Dia lebih tahu apa yg terbaik utk kau lebih dri yg kau tahu sendiri. Bersyukurlah kerana kau kecewa skrg :)

*Alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah :)


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Friday, December 2

Such a sweet :)


*sweet kan?

Tadi aku pergi JJ, tengok cerita neh. Thanks God. Tiket ada lagi :)
Hm, surely, sedih doe cte tu. Actually, ak da egat-2 lpe novel dy, tapi ak tahu lha pasal Izah and Hariz tu. 
Banyak kali juga ak menangis. Part Izah merayu na Hariz nikah dgn dia, part Hariz menangis, ehh mcm-2 part. Tapi seriously, ak terharu tengok Hariz menangis untuk Izah. Kalaulah ada lelaki sanggup menangis demi aku...

Tapi ini baru pertama, ak harap akn ad smbungannya. Ohh cannot wait lhaa :)

#terbayang kau 
Hm, suka lhaa 

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Wednesday, November 30

Semua org berhak bahagia ♥



"I want to love again, but after everything that has happened...It's hard to love.
My uncle just died, my brother's getting cheated on and needs to get a divorce, my parents are about to go broke....Everything is just crashing in. I want to love someone and have someone to lean on, but everything has just dissolved."

Bila aku baca luahan hati neh kat satu page kat youtube, baru aku sedar. Nasib aku tidaklah seteruk. Ada lagi yang lebih teruk dari aku. Ada yg lebih merana dari aku. Ada yg tidak pernah merasa disayangi, ada yg tidak pernah merasa erti bahagia.

Alhamdulillah. Walaupun aku dilukai sebegini, aku pernah merasa bahagia, aku pernah disygi walaupun hanya seketika. Sesungguhnya aku masih bisa kuat. Namun aku tidak tahu bagaimana org yg meluahkan isi hatinya ini bisa bertahan. Tanpa dia duga, dia sebenarnya dah putus asa dengan hidupnya. 

Mngkin dia merasakan kasih sayang tidak pernah wujud buat dia. Apa yg aku harapkan pd insan neh, biarlah dia bangun. Dan semoga ada seseorg yg mmpu membuatnya bangkit semula. Dia patut tahu, semua org berhak bahagia :)

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Tuesday, November 29

Jgn diikut lara hati :))


Yeah.. Like a statement. People changed for two reason.

1. They have learned a lot :)
2. They have been hurt too much

So that i :)
Bila seseorg itu berubah kerana terlalu banyak terluka, mesti korang pun pena rasa cne rsanya bila berada di tempat aku. Dan phonan korang sekarang untuk kuat adalah pada DIA. DIA tidak pernah berhenti mendengar luahan hati hambanya, dan padaNYA tempat terbaik kita mengadu. ALHAMDULILLAH.

Aku tenang kini. Dia bukan jodoh terbaikku, ada hikmah kenapa Allah membiarkan dia pergi dan ada sebab mengapa Allah tidak menyatukan kami. Terima kasih Ya Allah :)

#jangan hairan kalau lepas neh, entry aku melarakan hati, kerana itu matlamat aku. Blog sedih :D
#the place where you can let go all of your feels and share wit me anything :)


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Monday, November 28

Tabah juga suatu perasaan :)


Hm semalam, aku keluar dari rumah. Ak dduk di buaian. Memandang ke langit. Tiada bintang kelihatan. Langit kosong. Hanya dihiasi bulan yg kelihatan muram. Sama seperti aku. Kesepian dan kekosongan. Tanpa seseorang.

Tapi bibir aku mengukir senyuman. Walaupun bintang tiada, bulan tetap keluar. Bulan tetap bersinar walaupun pudar. Bulan tetap tersenyum walaupun tanpa bintang. Begitu juga aku. Masih tersenyum walaupun hati masih ada kesan calar semalam. Aku tetap tersenyum untuk hari-2 mendatang.

Jangan berasa simpati pada aku. Tolong. Jangan berasa begitu. Aku mohon beri aku kekuatan. Beri aku dorongan. Sebab aku ta mahu jadi seperti bulan semalam. Muram tanpa bintang. Aku mahu jadi bulan yang tersenyum walaupun tanpa bintang :'D


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Sunday, November 27

Terima kasih korang ♥



* kebanyakan lelaki xboleh sangat kita nak percaya..trust me... akak pon mngalami nasib yg sama ja cam ekin

lo ad masalah ng aty nie susah ckit nak ubt... p pcye la allah 2 ad... ag un jodoh 2 kan da dtntukan... ko kne kuat ek..maybe dy bkn tuk ko..dan maybe ko akn dpt y ag bek dai 2... ko kne saba..

dah :'( sbb tu aku tak suka kau couple !! lelaki sstgh mmg la . sabar k . aku tahu kat luar tu ada sseorg mmg baik dtakdirkn utk kw . stu ary dy psti muncul . kau jgn rsau , bf pergi byk kali pun , kau ttp ada kawan2 . kawan2 sume setia ada ( sestengah je lah yang berguna , setgh mcm hampeh bukan nak phm masalh kita ngn BF , tapii kutuk kita lebih ) s0 ,kena pandai pilih kawan k . no matter what , iloveutillmylastbreath , friend ♥

Thanks babe. Korang semua bgy byk perangsang pd aku. Yeah. Jgn risau. Aku takkan jatuh. Seteruk mana aku jatuh, aku tetap akan bangun sebab aku tahu aku tidak bersendirian. 

Sis Sal, Syera, and most lovely, Tascha.

Thanks okayy atas nasihat korang. Tanpa korang aku rasa tade makna. And jgn risau kayy. Sekarang aku masih kuat, masih tabah untuk dugaan seterusnya. Aku dah biasa dgn dugaan mcm neh. Jadi, aku tidak pernah jatuh. Sayang korang semua ♥


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Thursday, November 24

HEART 2 HEART ♥



"manusia boleh pergi, tapi cinta tinggal selama-lamanya"
Sweet movie. Romantic 


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Sunday, November 6

Lelaki menguji kesetiaan wanita ♥


Lelaki... 
Walaupun sudah berkali-kali si dia mengucapkan perkataan cinta, namun masih tidak cukup untuk membuktikan kesetiaan terhadap mereka.
Seandainya si dia memiliki kriteria yang diimpikan, tetapi bagi sesetengah jejaka itu bukanlah faktor yang membuatkan dia memilih kamu. Pelbagai cara dilakukan demi menguji kesetiaan yang dibina.
Tidak dinafikan, mereka mempunyai keistimewaan dan kelebihan tersendiri dalam mengenalpasti kesetiaan yang diberikan, sepanjang menjalinkan hubungan bersama teman wanitanya.
Yang pasti, dia akan cuba melakukan pelbagai cara dalam menentukan sama ada anda layak ataupun tidak bertakhta di hatinya.



1. Adakah si dia materialistik?


Sering menjadi persoalan kebanyakan kaum
lelaki. Untuk mengetahui sejauh mana tahap materialistik anda, mereka
akan menguji dengan cara ini:


Memberi hadiah murah
Reaksi kamu: Sering bertanyakan soal harga, jenama, di mana membelinya dan tidak mahu sesekali menyimpan barang tersebut. Kamu gagal.
Reaksi kamu: Gembira dengan pemberian yang amat bermakna dan terus memakainya. Kamu lulus.

Mengajak menikmati hidangan yang murah
Reaksi kamu: Menolak ajakannya, tidak mahu menikmati hidangan yang disediakan dan menunjukkan rasa marah. Anda gagal.
Reaksi kamu: Tidak keberatan menunaikan permintaannya dan menikmati hidangan dengan penuh selera. Anda lulus.

2. Perkara yang melemahkan perasaan wanita apabila diuji tahap cemburu

Sesetengah golongan lelaki sentiasa ingin mengetahui sejauh mana perasaan cemburu kekasihnya. Sama ada berat mahupun tidak, dia akan menguji dengan cara ini:

Mengenalkan kepada kamu bekas teman wanitanya
Reaksi kamu: Mula mempamerkan wajah yang muram dan sering menanyakan tentang hal berkaitan keperibadian perempuan itu sebaik sahaja diperkenalkan. Anda gagal.
Reaksi kamu: Sentiasa menghulurkan senyuman bahkan memuji perempuan itu di hadapannya. Anda lulus.

Menelefon wanita lain di hadapan kamu
Reaksi kamu: Marah dan mengatakan bahawa kamu tidak suka dia menelefon perempuan lain. Anda gagal.
Reaksi kamu: Bersikap tenang seolah-olah hal itu bukan suatu masalah yang besar. Anda lulus.


3. Hubungan bekas teman lelaki

Rasa ingin tahu sejauh mana hubungan kamu dengan bekas teman lelaki adalah cara dia mengetahui sejauh mana cinta kamu terhadapnya. Ia akan menguji dengan cara ini:

Bertanyakan khabar bekas teman lelaki
Reaksi kamu: "Oh, dia semakin sihat, kami baru saja berjumpa pada minggu lepas". Anda gagal.
Reaksi kamu: "Kenapa saya perlu mengetahui tentang khabar si dia, sedangkan hati saya telah dimiliki". Anda lulus.

Adakah kamu masih menjalinkan hubungan dengannya?
Reaksi kamu: Marah sambil mengutuk keburukan bekas kekasih. Anda gagal.
Reaksi kamu: "Kami masih berkawan, tetapi tidak serapat seperti dahulu". Anda lulus.

4. Mengukur tahap kesetiaan

Demi menginginkan kejujuran dan kesetiaan
daripada insan yang paling disayangi, si dia akan menguji kesetiaan kamu
dengan cara berikut:


Pergi melancong
Reaksi kamu: Tidak pernah menghubungi si dia atau tidak pernah bertanyakan tentang dirinya dan lebih memberi keutamaan kepada teman-teman lain. Anda gagal.
Reaksi kamu: Menghubungi si dia setiap masa dan saling mengotakan janji. Anda lulus.

Meminta bantuan temannya untuk menggoda kamu
Reaksi kamu: Menerima pujukan temannya dan keluar makan bersama. Anda gagal.
Reaksi kamu: Menolak godaan temannya dan mengatakan kamu tidak tertarik dengan pujuk rayu itu. Anda lulus.


So? Anda lulus atau tidak? :D


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Saturday, November 5

Salam SPM ♥

*ngeri

Hari neh, Hari Raya AidilAdha. Tapi ak bukan na ckp psl tuu, ak na ckp psl SPM :D
Yeahh SPM yg akan bermula pada 14 hb 11 2011 iaitu jatuh pada tarikh lahir my lovely besties, Tascha
Hmm, so how the preparation ?
Grr~~ Of course lhaa ta ready semua. Gila? Haha
Dlm 70% kot. Hm Ak hrap dpt lha buat nty. Doa byk-2 kt Allah.
Cikgu math ckp, kamu ingat satu benda je. Sentiasa yg ALLAH BERSAMA KAMU dan insyaallah kamu boleh jawab.
Tips, kalau lupa apa-2 dlm dewan nty, bce selawat byk-2, insyaallah kamu boleh ingat :D

Hm, ta sbr na abeskan exam sbb na keluar dri sekolah tu. Ta sbr na mulakan hidup sebagai bekas pelajar sekolah. Na hilangkan semua ketensionan kt sekolah tu. Ta sbr sgt. Yeah ta sbr na na abeskan exam tpy dlm mse yg sama takoottt uhhh.

Mak, ayah, angah mohon restu. Restu angah ye mak. Berkat mak ngn ayah penting sgt.
Ya Allah, permudahkanlah aku untuk memperoleh kejayaan ♥

Lastly, for the SPM's reader :*
GOOD LUCK FOR SPM ♥

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Saturday, October 29

Hatiku Bicara ♥



Kusadari keras watakku padamu

Mungkin ku salah menyakitimu
Atau mungkin pernah ku menduakanmu
Memang ku kurang menghargaimu

Dan kini lantang hati bicara
Takkan pernah ku buat kau kecewa
Pastikan ku berubah

Kau buat hatiku bicara
Cinta sungguh ku cinta
Dan kau buat hatiku terus berkata
Cinta sungguh ku cinta

Kau pahami semua caraku padamu
Susah percaya dan terus mengganggu
Fikiranmu yang tak lagi pikirkanku
Ku tak percaya kau telah begitu


with love ♥

Thank you for visiting here :)

Friday, October 28

Ragam Bercinta

♥ kalau bercinta, jangan berkepit macam belangkas, hantar surat berbelas-belas, SMS berbalas-balas, masa dating sebelah tandas, berpeluk-peluk dalam bas, asyik menjeling dalam kelas, minum air perghh kongsi segelas...

bila ada konflik , haa mula la nak frust, nak tunai solat pun malas, tak dapat tumpu study dalam kelas, waktu result nak keluar tahu pulak cemas, takut exam tak pass, tup tup awek sendiri kena kebas, kesian.. melepas !

♥ kepada yang masih SINGLE,
cinta ibarat kupu-kupu, makin dikejar, makin dihindar. tapi,bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu disaat kau tak terduga. cinta mampu membahagiakanmu, tetapi sering pula ia menyakiti. cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan cinta kepada seseorang yang layak menerimanya.

♥ kepada PLAYBOY/PLAYGIRL,
jangan katakan 'AKU CINTA PADAMU' bila kau tidak benar-benar peduli. jangan bicarakan soal cinta bila itu tidak benar-benar ada. jangan sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat untuk mempermainkannya. jangan menatap ke dalam mata seseorang bila kau lakukan untuk pembohongan. hal paling kejam yang dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tak berniat langsung untuk MENERIMANYA saat ia terjatuh.

♥ kepada yang PATAH HATI,
bertahan selama kau menginginkannya akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu, tetapi apa yang boleh diambil dan dihayati sebagai pengajaran dan hikmahnya.

♥ kepada yang masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI,
hal yang menyedihkan dalam hidup ialah apabila kau bertemu seseorang, lalu jatuh cinta.akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodoh dan kau telah mensia-siakan masa bertahun-tahun untuk orang yang tidak layak. kalau sekarang dia tidak layak, 10 tahun dari sekarang pun dia tidak akan layak.
biarkan dia pergi, dan lupakan

with love:

Thank you for visiting here :)

Friday, September 16

I Love You, Goodbye :')


Wish I could be the one
The one who could give you love
The kind of love you really need
Wish I could say to you
That I’ll always stay with you
But baby that’s not me
You need someone willing to give their heart and soul to you
Promise you forever, baby that’s something I can’t do
Oh I could say that I’ll be all you need
But that would be a lie
I know I’d only hurt you
I know I’d only make you cry
I’m not the one you’re needing
I love you, goodbye

I hope someday you can
Find some way to understand I’m only doing this for you
I don’t really wanna go
But deep in my heart I know this is the kindest thing to do
You’ll need someone who’ll be the one that I could never be
Who’ll give you something better
Than the love you’ll find with me
Oh I could say that I’ll be all you need
But that would be a crime
I know I’d only hurt you
I know I’d only make you cry
I’m not the one you’re needing
I love you, goodbye

Leaving someone when you love someone
Is the hardest thing to do
When you love someone as much as I love you

Oh I don’t wanna leave you
Baby it tears me up inside
But I’ll never be the one you’re needing
I love you, goodbye

Baby, it’s never ganna work out
I love you, goodbye

with love:

Thank you for visiting here :)

Tuesday, August 30

Pagi Raya :)

Indah indah :)
Cuaca elokk je Ipoh hari neh. Alhamdulillah.
Mandi sunat Aidilfitri, then siap2 berbaju kurung, bergerak ke Masjid Greentown untuk solat sunat Aidilfitri pulak.
Lepas tu, balik, singgah rumah Chik, dapat duet raya :D
Pergi Taman Cempaka, pusing2 ta jpe ruma laa, belikk :p
Then, sampai rumah, tangkap gambar family. Ayahanda tiada :|
Then capai mtor, dan mrempit ke rumah Wawan, bersama Tascha. Sempat jenguk Dinie japp. Hm, sempat jugak lepak ruma Azizah kejap.
Itu baru hari ni punya cerita. Belum malam nty, belum esok pagy, belum lusa, tulat, tonggeng :p

Hm sedikit beban bila fikir Trial pada pagi Raya :(
Haha. Hidup perlu diteruskan :)





with love:

Thank you for visiting here :)

Sunday, August 28

Selamat Hari Raya

Saja gedik last day puasa baru update blog. Na post mlm neh, tkut bz bikin kueh + kek coklat :)
Then, bkak fb tdy, post ayt bwh neh dkat group2 and wall ak. Haha. Penat tahu karang ayat neh semalam. Neh pun line tmpat ak start prob da. Belum mlm neh, sesi menghnta msj plakk mnyesakkan line aku. Haihh ==' Biasalah raya kan. Hm. Ketakutan laa sikit pasal 7hb9 da na trial. Wehh jgn maen2, trial SPM kot. Ta psl2 ak kene brgelumang dgn buku pada hari raya. Seronok laa bdak2 Kedah + Kelantan yg da sttle trial tuu. Blaa laa. *dengki. Ap pun. Selamat Hari Raya ye. *penat ucap :p


Sepuluh jari disusun, memohon ampun. Maaf dipinta atas segala khilaf sepanjang perkenalan kita. Maaf jua dipinta andai terguris hati jua perasaan. Maaf jua andai ada terkasar bahasa tersilap bicara. Moga hidup kita sentiasa diberkati Yang Esa. SELAMAT HARI RAYA. MAAF ZAHIR + BATIN. Ta lupe jua, SEMOGA BERJAYA DALAM TRIAL SPM DAN JUA SPM SEBENAR NTY. Salam Aidilfitri :)

with love:

Thank you for visiting here :)

Saturday, August 27

Sepi lagi :)


Malam ni, still ta tahu ap na wt, usha fb, harap je 100 org online, tpy haprak, sekor pun ta menegur. Ak tegur tade respon, Cis. Usha blog, da puas tengok. Hm, neh la keje ak, duk usha fb, blog, ym, jap jap lgy da abes boring gy youtube plakk.

Ohh bosannya, na msj pun geng ak si Izad uhh ta reti2 msj, lau kt hostel, smpi kul 5 pun msj lgy *kantoi bwk fon.

Hm, na gy mric lgy mls. Ramai sgt GS kat situ. Takut aku. Na gy ym, sume pakat on mobile. Ngekk.

Ap na buat?? Bila sorang2 mcm neh, mula la ak teringat kat perkara yg ak ta ptt egat. Hm.

Bosan ahh!

with love:

Thank you for visiting here :)

Mungkin?


Pernahkah engkau hargai cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengertikan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Ku sayang padamu

Kan ku abadikan dikau
Sewaktu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya

with love:

Thank you for visiting here :)

Friday, August 26

Lagu Dalam Hati :)

Sekarang ni, kalau korang tengok, update ak byk ak update lirik. Ehh jgn slah sngka. Lirik lgu tu bkan saja2 ak ltak. Aku letak brdasarkan stiap ap yg tga brlaku dlm hidup ak. Kdg2 ak smpi ta tahu na tulis ap, jdy lirik tu je boleh tnjuk ap yg ak tga rse. Kalau ak rajin, ak tulis laa pnjg2, lau mls sgt, ak gy youtube, cri video2, then search lirik and new post :)

And now, ak sedang malas =='

with love:

Thank you for visiting here :)

Friday, August 12

Terlalu rindu :'(


Semua tentangmu selalu membekas di hati ini
Cerita cinta kita berdua akan selalu
Semua kenangan tak mungkin bisa *ku lupakan ku hilangkan
Takkan mungkin ku biarkan cinta kita berakhir

Ku tak rela, ku tak ingin kau lepaskan semua
Ikatan tali cinta yang tlah kita buat selama ini

Aku di sini selalu menanti
Ku takkan letih menunggumu
Aku di sini *aku di sini
selalu menanti *selalu menanti
Ku takkan letih menunggumu *menunggumu

with love:

Thank you for visiting here :)

Friday, August 5

Selamat Berpuasa :)



Semoga Allah memberikan kesempatan buatku bertemu Ramadhan yang akan datang :)

with love:

Thank you for visiting here :)

Saturday, July 23

Menangis Lagi :')



Aku terluka
Ku sangka tak mungkin terjadi sekali lagi
Dulu kau kata
Tak mungkin aku kan kecewa
Hatiku akan kau jaga

Pernah ku sangka
Inilah cinta yang terindah dalam sejarah
Apakan daya aku yang menanti pelangi
Mengharap engkau yang pasti

Dan aku menangis lagi
Kecewa untuk kesekian kalinya
Dan kisah cinta yg luar biasa
Habis kau ragut semua
Kejam dirimu
Kejam dirimu


Aku kecewa pedih
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persenda
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku menangis lagi

Apakan daya
Aku si bodoh yang percaya kata-katamu
Puas didepan mata
Terbukti engkau lah pendusta
Bagimu hatiku tiada makna

Aku menangis lagi
Kecewa untuk kesekian kalinya
Dan kisah cinta yg luar biasa
Habis kau ragut semua
Apalagi perlu ku rasa
Aku terluka

Aku kecewa..oh pedihnya
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persendakan
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku
Biar aku sendiri

Luka aku terus meratapi
Luka-luka kecewa
Dan aku tahu ku tahu (Hatinya)
Dalam hatiku takkan bisa merubah segala-gala

Aku menangis
Aku kecewa lagi untuk kesekian kalinya
Dan cinta yg luar biasa
Habis kau ragut semua
Apalagi perlu ku rasa

Aku terluka, aku kecewa
Tak mungkin kau kan faham sakitnya
Kerna kau lah punca segala
Cinta suci kau persia
Pergi pergi tinggalkan aku
Biar aku menangis lagi

Note : Tiba masa untuk aku lepaskan kau pergi :)

with love:

Thank you for visiting here :)

Setabah aku :)



Pertemuan ini Pertemuan Terakhir
Dari Dua Insan Yang Sedang Berkasih
Kerna Esok Hari Kita Tidak Lagi
Digelarkan Pasangan Bercinta

Sudah ku Menduga Kau Akan Berubah
Cuma Tunggu Masa Untuk Kau Meluah
Tapi Hari ini Terbukti Semuanya
Kau Pinta ku Melupakan Dirimu

Tak Apalah

ku Tak Kisah
Memang itu Keputusanmu
Memang itu Nasib Aku
Sering Terluka dan Jiwa Tersiksa

Korus
Biar Hitam Sejarah Hidupku
Namun aku Tetap Tabahkan Hati
Kesal Memang Kesal Hatiku Tercalar
Siapalah Yang Inginkan Perpisahan

Andai Suatu Hari Ada Orang Yang Bertanya
Mengapa Kita Tidak Lagi Bersama
Jawablah Bahawa Jodoh Kita Tiada
dan Kita Tidak Pernah Sengketa

Oh

Moga Engkau

Berbahagia
Di Sampingnya Yang Engkau Puja
Cuma Satu Yang aku Pinta
Undanglah aku Di Hari Bahagiamu

*Out for a week :)

with love:

Thank you for visiting here :)

Friday, July 22

Seandainya dia bukan milikku lagi :')



Ya Allah ya tuhan ku,
Jika dia bukan milikku lagi,
Kau hilangkan perasaan cinta yang pernah wujud di dalam hati ini,
Biarlah perasaan cinta itu hanya wujud sekali sahaja untukknya.

Aku tak sanggup menangung derita mencintai dan merindui nya lagi,
Sedangkan ku tahu dia bukan miliku lagi,
Aku doakan dia bahagia bersama insan lain,
Dan aku juga mahu diri ku bahagia.

Ya Allah ya tuhan ku,
Kau bebaskan perasaan ku ini,
Terlalu sengsara rasanya memiliki perasaan cinta ini,
Jika memang waktu untuk aku mencintainya telah habis,
Kau tutup kan perasaan cintaku ini untuknya,
Agar bayang2 cintanya tidak terus menghantui hidup ku ya Allah.


Aku tahu aku terlalu mencintai nya,
Setiap masa,
Setiap saat,
Pasti terbayang memori2 indah aku bersamanya,
Kehilanganya memang sukar ku terima.

Aku tahu, dia takkan kembali kepada aku lagi,
Aku terima ujian mu ini ya Allah dengan hati yang terbuka,
Walaupun terlalu berat untuk aku hadapinya,
Aku insan yang lemah,
Tetapi aku tak mahu terus lemah,
Lemah hanya kerana gagal dalam bercinta,
Sedangkan cinta yang hakiki hanya lah padamu Ya Allah.

Ya Allah ya tuhan ku,
Bantu lah aku untuk melupakan nya ya Allah,
Aku mahu terus hidup dalam dunia yang nyata,
Aku tak mahu terus merasa derita mencintai dan merinduinya,
Mencintai dan merindui dia yang bukan lagi miliku.

Aku telah merelakan dia pergi ya Allah,
Aku terima dengan pilihanya ya Allah,
Aku redha jika takdirnya dia bukan jodohku,
Dan aku juga mahu cintanya juga pergi.

Biarlah kisah cinta aku dan dia menjadi sejarah,
Sejarah yang lebih mematangkan aku,
Sejarah yang menjadikan aku lebih kuat,
Sejarah yang menjadikan aku lebih bersyukur.

Ya Allah ya tuhanku,
Terlalu berat ujian cinta ini,
Jadikan aku hamba yang lebih kuat,
Agar aku tidak lalai dalam kesedihan cinta ini ya Allah,
Semoga satu hari nanti cinta di hati ku ini akan berputik kembali,
Dan jika saat itu telah tiba ya Allah,
Kau jatuh kan lah cinta ku itu pada,
Seseorang yang melabuhkan cintanya padamu ya Allah.

Amin2…ya rabbal al amin.

with love:

Thank you for visiting here :)

Sunday, July 10

The Story Of Us :)



I used to think one day we’d tell the story of us,
How we met
And the sparks flew instantly
And people would say they’re the lucky ones

I used to know my place was a spot next to you,
Now I’m searching the room for an empty seat
Cause lately I don’t even know what page you’re on

Oh, a simple complication,
Miscommunications lead to fallout,
So many things that I wish you knew
So many walls up that I can’t break through

Now I’m standing alone in a crowded room
And we’re not speaking
And I’m dyin’ to know
Is it killing you
Like it’s killing me?
Yeah
I don’t know what to say since a twist of fate, when it all broke down
And the story of us looks a lot like a tragedy now

Next chapter

How’d we end up this way?
See me nervously pulling at my clothes and trying to look busy
And you’re doing your best to avoid me
I’m starting to think one day I’ll tell the story of us
Of how I was losing my mind when I saw you here
But you held your pride like you should have held me,
Oh I’m scared to see the ending why are we pretending this is nothing
I’d tell you I miss you but I don’t know how
I’ve never heard silence quite this loud.

(Chorus)
Now I’m standing alone in a crowded room
And we’re not speaking
And I’m dying to know
Is it killing you
Like it’s killing me?
Yeah
And I don’t know what to say since a twist of fate, when it all broke down
And the story of us looks a lot like a tragedy now

This is looking like a contest
Of who can act like they care less
But I liked it better when you were on my side

The battle’s in your hands now
But I would lay my armor down
If you say you’d rather love than fight

So many things that you wish I knew
But the story of us might be ending soon

Now I’m standing alone in a crowded room
And we’re not speaking
And I’m dying to know
Is it killing you
Like it’s killing me?
Yeah
And I don’t know what to say since a twist of fate, when it all broke down
And the story of us looks a lot like a tragedy now
Now, Now, Now

And we’re not speaking,
And I’m dying to know is it killing you like it’s killing me?
Yeah
And I don’t know what to say since a twist of fate, cause we’re going down.
And the story of us looks a lot like a tragedy now
The End

Thank you for visiting here :)

Dream for PLKN :)



Lepas dpt tahu, PLKN bole check, berusaha keras aku nak pergi check.

Cis, kacang buncis.
Error jea memanjang.
Nak check ikut SMS, kredit 0.00 plak.
Online pun, cam neh jdinya.
Ak berharap aku terpilih. Huaa. Nak pergi!
Janganlah tak dapat. Nak peegi~~

Thank you for visiting here :)

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH