Tuesday, January 31

TERIMA KASIH YA ALLAH :')

Assalamualaikum.


Alhamdulillah. Terima kasih rakan semua kerana turut sama mengaminkan doa buat MOHD SAMSUL AZHAR BIN ABDULLAH . Dia telahpun sedar daripada koma. Cuma dia sekarang sedang mengalami amnesia atau hilang ingatan kerana pembedahan yang dijalani. Apapun, terima kasih semua ♥ :')

Thank you for visiting here :)

Aminkan doa kami Ya Allah :')

Assalamualaikum.


WAHAI WARGA BLOGGER DAN SEMUA PENGUNJUNG BLOG SAYA KETIKA BLOGWALKING, SAYA MOHON AMINKAN DOA SAYA BUAT SEORANG RAKAN YG SEDANG BERTARUNG NYAWA DAN SEKARANG SEDANG KRITIKAL. 

"YA ALLAH, KAU BERIKANLAH KESEMBUHAN KEPADA RAKANKU, MOHD SAMSUL AZHAR BIN ABDULLAH YANG SEDANG BERTARUNG NYAWA KINI. HANYA KEPADAMU KAMI SEMUA MEMOHON. BERIKANLAH BELIAU PELUANG UNTUK MENERUSKAN HIDUPNYA."

TOLONG YA RAKAN SEMUA. HANYA SATU PERKATAAN. AMIN.
DAN JIKA ANDA MASIH BERMURAH HATI, SEDEKAHKAN AL-FATIHAH KEPADA BELIAU. INSYAALLAH. DENGAN IZIN ALLAH, BELIAU AKAN SEMBUH :')


Thank you for visiting here :)

Monday, January 30

Selepas Kau Pergi - Laluna

Assalamualaikum.


Selepas kau pergi
Tinggallah disini ku sendiri
Kumerasakan sesuatu
Yang t’lah hilang di dalam hidupku

Dalam lubuk hatimu
Ku yakin kaupun sebenarnya tak
Inginkan lepas dariku
Tahukah kau kini ku terluka

Bantu aku membencimu
Ku terlalu mencintaimu
Dirimu begitu...
Berati untukku...

Kau telah mencinta
Dan dicintai kekasihmu
Ini tak adil bagiku
Hilanglah damba tinggallah hampa

Bantu aku membencimu
Ku terlalu mencintaimu
Dirimu begitu...
Berati untukku...

Lupakanku dalam tidurmu
Yang pernah mencintaimu
Kau memang tercipta
Bukanlah untukku

Selepas kau pergi
Tinggallah disini ku sendiri
Kumerasakan sesuatu
Yang t’lah hilang di dalam hidupku

Lala.. la.. la..

Thank you for visiting here :)

Beribu Sesalan - 3 Suara :)

Assalamualaikum.


Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi

Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri

Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku

Thank you for visiting here :)

Lupakan Aku - Kerispatih :)

Assalamualaikum.


Selama aku mencintaimu
Takkan pernah kuberhenti melindungimu
Mungkin caraku yg tak sempurna
Selalu saja membuat dirimu gelisah

Tak tau mengapa
Batin ini tak mampu lepas darimu
Maafkan aku bila ku mengekangmu

Lupakan aku
Bila itu membuatmu
Takkan terpuruk
Oleh cinta dariku

Lupakan aku
Meski cinta tlah terjalin
Semakin dalam
Dan membuat kita
Tak mampu berpisah

Thank you for visiting here :)

Sunday, January 29

CIRI ORANG YANG MENCINTAI KAMU ♥ ♥ ♥

Assalamualaikum.


Okay sekarang aku na ckp pasal seseorg yg mencintai kamu. Sebenarnya tanpa sedar ad seseorg yg amat mencintai kita di sekeliling kita tapi kita ta tahu. Sekarang apa kata kita tengok, mana lha tahu korg perasan sape yg cintakan korg semua. Jom baca ::

1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tau tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tau kegiatan kamu. 

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ’selamat pagi’, ’have fun’, ’selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, karena dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dengan cara yang berbeda, bukan “aku CINTA padamu”.

6. Jika kamu merayakan tahun baru dan kamu tidak mengundangnya ke pesta yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, karena saat-saat itu ialah saat yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. karena saat bersamamu tidak selalu terulang.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. karena dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu. 

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, karena dia ingin tahu apa kgemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun susah menggemari kesukaan kamu, tapi akhirnya dia bisa.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu, kamu mungkin sedang sakit, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – karena dia khawatir tentang kamu, peduli tentang kamu. 

11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan kapan ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup karena kamu telah menggetarkan dunianya.

14.Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15.Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan senantiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan lingkungan yang mungkin membawa pengaruh buruk terhadap kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’

16. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang bikin BETE, seperti menelefon kamu 100 kali sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira karena dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari memenuhi permintaan kamu walau sesulit apapun permintaan itu. 

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda yang berharga buatnya.

21. Dan jika kamu coba menjauhkan diri darinya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyadarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu karena sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu. 

23. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, karena dia tidak mau kamu terbebani karenanya. saat kau pinta dia pergi, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, karena dia benar-benar mengerti apa itu cinta
Byk kan? Ha mcm mana ad jumpa? Hm bagus. Cheer up dear  ♥♥

Thank you for visiting here :)

Saturday, January 28

♥Petanda Dia Jodoh Kita ♥

Assalamualaikum.


Salam :)

Pagi ni, ekin nak cakap pasal JODOH. Ingat ta ekin ckp JODOH ITU RAHSIA ALLAH.
Haa sememangnya benar tapi wlaupun ianya rahsia, tapi Allah tetap bagi kita cara utk cari :) 
Na tahu? Okay jom usha ~


Firman Allah SWT, bermaksud “Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu” (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

 Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang Maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1. Bersahaja ♥

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang bersama ♥

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima kita seadanya ♥

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

  4. Sentiasa jujur ♥


Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

 5. Percaya Mempercayai ♥

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama ♥

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami diri kita ♥

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, “lidah sendiri lagikan tergigit”, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan kelemahan ♥

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata hati ♥

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal ♥

 Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang Maha Esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Haa dah baca? Amcm? Ad ta ciri-2 ney pada bf and gf kome skrg? Kalau ada alhamdulillah. Kalau tade, hmm entah. Haha okayy bye :)


Thank you for visiting here :)

Terlalu Indah - The Rain :)

Assalamualaikum.



Tadi godek-2 lagu kat youtube. Terjumpa lagu ney. Lagu lama ney. Dulu pernah dengar. Skrg jumpa balik. Hm sweet lyric. Dengar eh. Hm :)

Thank you for visiting here :)

Wednesday, January 25

Heyyo :D

Assalamualaikum.


Salam :)

Ate kome, teman na ckp. Udah dtg blog ney lau kome ad blog, meh follow. Teman idak le pakse. Tpi kan teman cukup beron le, ada tu yg bgy link kat teman. Ktenye udah follow. Ate teman pun baru na naik ha, jgn le tipu. Kalau kome udah follow, confirm teman follow kome balik. Ini idak, kome nipu. Kte udah follow tapi follower teman idak juga naik. Teman bukan nye batak follower. Tapi teman dak suke le kome nipu. Toksah nipu. Teman bleh je follow blog kome tapi lepaih kome nipu. Ish ta kuasa le teman na follow. Menyampah. Kome punya follower udah bertimbun kan. Toksah lha na na nipu teman semata-2 na tmbhkn follower kome. Haishh teman dak suke. Understood? Haihhh okay le. Teman na makan. Bubye :D

Thank you for visiting here :)

Monday, January 23

Untitled :)

Assalamualaikum.


Tadi ada budak yg katanya love blog aku so much. Haha 1st time.

Ini -------> FB SARAH NABILA

Ini budak aku dah follow blog dia.  -------> BLOG DIA

Hee sis promote blog kamu, pasal kamu pengunjung blog sis. Hehe btw, thanks add fb okayy :)
Blog kamu pun comel juga :)

Okay jom lompat cerita lain. Hm aku skg menulis kdg-2 jea. Sbb mood hilangg lha. Lagipun aku mmg jarang menulis lepas wifi hidup kembali. Hek-3. Btw, aku terbaca satu novel ney adik aku bawak balik. Cehh aku baca baca aku rasa mcm down pun ada. Novel tu comel. I mean gaya bahasa dia. Tersusun. Huu but segera aku up balik. Yla tadi dah down. Haha hope aku boleh teruskan usaha aku untuk menulis. Chaiyokk :)

Thank you for visiting here :)

Masa Lapang :)

Assalamualaikum.

*hidungkembang.abaikan.

Ngehh, tadi gy Padang Polo, gilo serius. Ramai tahap cipann. Aku tataw le, maybe org cina semua sambut tahun baru kat sana =='

Sempat tgkap gmbr neyy jea tu yg atas tu. Masa tu tga reply msj, tu muka tekun je. Haha, Burok? Alhamdulillah :))

Grr tadi na main buaian tapi semua budak kecik dah amik, cis. Takkan aku na berdiri terpacak depan deme kan semata na buaian tu, terpksa mbawa kaki blahhh. Haha. Okay sampai sini. Byee~

Thank you for visiting here :)

Saturday, January 21

Bukan semua :)

Assalamualaikum.


Manusia tidak pernah serik untuk cinta. Kerana walaupun berkali-2 disakiti, dilukai pasti akan ada cinta baru buatnya. Kerana lumrah hidup, manusia punya perasaan ingin mencintai dan dicintai. Yes that's me :)

But lepas ni, andai kata aku sekali lagi jatuh cinta, sekali lagi menyanyangi, sekali lagi menaruh harapan, sekali lagi mencintai dgn tulus, aku takkan cerita ap-2 psl cinta aku dlm blog ney. Sorry bukan ta na share. Tapi cukuplah. Kalau korg baca blog aku dari tahun lepas dan lepas, terlalu ramai lelaki wujud dlm hidup aku. Dan aku terus mencintai, dilukai, berpisah dan sekali lagi mencintai. Jadi cukuplah setakat itu. Insyaallah, aku akan post mengenai insan baru sekiranya ada jika kami punya hubungan menjangkau hubungan serius. Insyaallah jika ada. 

Aku tetap begini, jika ada lelaki wujud lagi dlm hidup aku, aku akn ikhlas sygkan dy. Aku akn tetap setia dan jujur pdnya. Kerana itu aku. Aku takkan berdendam kepada semua lelaki hanya kerana seorg lelaki. Ya, istilah bukan semua lelaki begitu aku masih percaya. Bukan semua. :)

with love ♥


Thank you for visiting here :)

Yg pergi takkan kembali :(

Assalamualaikum.

Smlm aku dpt tahu pukul 9.48 mlm seorg rakan dri group "KAMI LAHIR TAHUN 1994", Ian Zareen a.k.a Kueh Semperit telah kembali ke rahmatullah kerana penyakit Leukimia. Innalillah. Aku sedekah Al-Fatihah buatnya. Takziah buat keluarga arwah. Walaupun aku ta kenal arwah, tapi aku egat arwah pernah like status aku dulu. Buat buah hatinya, diharapkan bersabar dan kuatkan hati. Mungkin dia yg lebih terasa kehilangan arwah. Account fbnya telah deactive oleh sepupunya smlm jadi aku ta sempat na ambil gmbr arwah. 

Lebih mennyayat hati, arwah sempat berchatting, berskype, beramah mesra dgn ahli group itu pd maghrib smlm. Malah arwah ad buat post terakhir di group tu. Arwah letak lagu Youtube, Bila aku sudah tiada by Hujan. Memang sedih. Ta sgka akhirnya arwah pergi juga.


Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-2 yg beriman. Amin. Aku rasa terkejut sgt. Ya Allah. Sememangnya kita tidak pernah tahu ajal kita. Yg pergi takkan kembali. Yg hidup kita teruskan hidup. Semoga mereka yg rapat dgn arwah kuatkan diri, Tabahkan hati. Kami di group KLT94 sentiasa merindukan arwah Kueh Semperit yang ceria dan gembira dahulu :(

#AL FATIHAH 


Thank you for visiting here :)

Friday, January 20

Sedih gilooo~

Assalamualaikum.

*gambar hiasan

Apa diaaa.... Haaaa aku sedih gilooo. Bapak aku ta bgy aku ikut tasya pegy Gentinggg... huaaa terlepas. Cis bapak aku dengki lettew sbb aku dpt gy. Tu sbb dy tana aku gy dulu, dy pun ta bgy. Hmm sorryy tasya. Aku da ckp kan aku dpt rasakan yg aku ta dpt gy. Hmmm kau beli tiket utk aku sekali knppppp. hmm. Kau pegy lha cari sesape. Hm enjoy urself. Sorry ta dpt join ye. Hm :(

Aku sedih gilo lha mangkok. Phm le sikit. Cis.
Lepas tu tgok status kat tepi ney. tuuuu. Haha aku tulis apa ye? Ha, aku bahagia jadi kenapa? Haha ney aku tujukan kat sape nta. Dy cm sibuk je dgn hidup aku. Eh lantak aku lha aku baru ptus ke apa ke, tayah na padan muka sgt lha dekat aku. Bukan aku yg nak okay bengong~ Aku bahagia skrg, kenapa? Ta puas hati tgok aku bahagia? Bengong. Mnyampah ah dgn kau. Hm chaw~

with love ♥

Thank you for visiting here :)

Thursday, January 19

Kbye :)

Aku gila boring sekarang~~
Haha tahu apa aku buat? Aku pergi snap semua harta benda yg aku ada. Yes. Hilang lha sikit boring aku. Haha. Jap-2 aku masuk gambar tdy aku tgkap. Perghh.

*hoho meja aku yg sgt sepah. Untunglha kan org bujang. Haha. Uihh gmbr dekstop netbook tu abaikan :) 

*yg ney koleksi cerpen aku yg aku tulis dri tahun 2008 smpi tahun lpas. Aku print sje-2 :)

*yg ney koleksi diari aku dari 2008 smpi tahun lpas. Diari cinta 2010 tuu. Sbb tu aku jiwang. Haha. Thun ney tade. Sbb blog ney jdy diari aku :)

MENYAMPAH TENGOK ENTRY NEY? SILAKAN TEKAN X DI TAB ANDA. TERIMA KASIH :D

with love ♥

Thank you for visiting here :)

Wednesday, January 18

Let go :)


Hm pagi tadi aku pergi SEKTOW, then masuk kelas3 jam ceramah. Dengo lha pakcik tu mmbebel. Lpas tu kelas 3 jam memandu pulak. Haha dpt ank pakcik Mizi. Uihhh abg handsome. Haha muka dy mcm sape na tw? Mcm hafiz yg pengacar tu. Entoh aku lupa cte ap. Heh belajar bwk tu best da. Bila smpai kat bukit. Entah berapa kali enjin mampuih. Yg abg tu boleh buat lwk plak dgn aku. Cis -,-

Sabo je lha aku, abg tu ta berhenti tu maen msj, pastu tbe-2 ad awek ke sape tepon, aku dgar dy smbang ap taw? "Jap lagi ye. Ayang tga mengajar ney." 
What the... Ayang? Eeeuuww peliknye. Haha. Muka gangster abes. Rmbut kaler lagi. Tapi ayang nama pggilannya. Haha lpastu ta abes-2 betulkan rmbut kt crmin. Apa kene nta. = ='
Huu.

At least aku dpt lupakan dia buat seketika. Ye lha, seketika jea. Ney tga mnulis ney da egat blek. Haha gila mmg taley. Sbb aku da terbiasa. Hm aku perlu sibukkan diri aku lagi supaya dia tak muncul dlm fikiran aku. Hm. Yes, i have to let him go :)

with love ♥

Thank you for visiting here :)

Tuesday, January 17

The End ♥


Perpisahanmu denganku,
Tak pernah aku inginkan,
Namun tetap, aku yakin,
Ini yang terbaik,

Mungkin kisah kita tlah usai,
Tak demikian cintaku,
Berakhir memang, tlah berakhir,
Namun ku tetap bersyukur,

Lupakan saja diriku,
Melangkahlah jangan kau sedih,
Kumengerti, sungguh berat,
Dan tak mudah,

Cintaku akan selalu tetap utuh padamu,
Walau berpisah namun hatiku bersamamu  ♥
with love ♥

Thank you for visiting here :)

Thursday, January 12

Alhamdulillah :)

*gambar hiasan

Alhamdulillah. Tadi pergi ambil test komputer. Lulus. Aku pergi dgn sorg mbe ney, mbe lme. Tapi dy gagal. 38. Tape, try lagi. Aku tadi pun cukup mkn jea. Fuhh selamat, tayah ulang balik. Lau tak dgn RM27 nye. Haiyyy. Mgu depan, nak masuk kelas ceramah pulak 6 jam=2 hari. Gy dgn Mas Idayu le. Hehe dy powerrr, dpt 45. Fuihhhh. Haha.

Cun, balik-2 tu kepala aku ad la rasa sikit lagi na pecah kan. Adoyy tadi pun sempat online kejap. Then mkn nasi, terus mkn ubat and tidur. Fuhh bgun tido lega. Lau ta giloo aku.

Cett kome taw dak ak ad twitter. Follow le jum. Follow leee. Tekan je burung kat tepi ney. Follow kayy. nty i follow u all blek. Heh okay le. Babai budak :D

with love ♥

Thank you for visiting here :)

Wednesday, January 4

Be with yours ♥



Siapa pun pasti terluka apabila melihat bf/gf bersama ppuan/lelaki lain. Kat sini aku na story kisah seseorg.

"Bila aku nampak dia berpelukan dengan perempuan tu, hati aku menangis dalam diam. Air mata aku tak mampu nak menitis masa tu. Tapi bila aku berlari keluar dari tempat tu, aku dapat rasakan air mata aku laju menuruni pipi aku. Membasahi wajah aku. Terlukanya aku melihat keadaan itu. Masa tu, aku tahu, aku memang bukan untuk dia. Seteguh mana pun cinta aku pada dia, kalau suratan takdir tidak menginginkan aku untuk bersama dia, aku tetap kena lepaskan dia."

Sekuat mana lagi kita semua harus bertahan? Boleh aku tanya korang semua tak, kenapa tak boleh menyayangi hanya seorang? Seorang gadis, atau seorang lelaki. Kenapa tak boleh teguhkan hati korang untuk dia yang seorang tu je? 

Kadang-2 walaupun dah beribu kali dia disakiti, dia tetap menanti. Walaupun bersamanya, dia akan sentiasa menitiska air mata, tapi dia tetap setia. Itu cinta ke? Cinta yang menyiksa atau membahagiakan? Dia tetap tersenyum walaupun hatinya terluka melihat kecurangannya. Hatinya sentiasa terluka. Itu cukup ke buat dia bahagia? 

Setia. Tolonglah setia. Aku ney, dah berkali-kali terluka. Dengan cinta lelaki. Tapi setiap kali aku cuba mencintai orang lain, aku cuba untuk setia. Pernah aku berniat untuk mendua, tapi aku tak mampu. Sebab hati aku ney, aku mampu serah kat sorang je. Dan dia adalah orang yg aku cinta. Tolonglah setia. Korang takkan rugi kalau setia. Biarlah berpa kali pun korang diduakan, teruslah setia. Bila tiba masanya, korang akan dapat bahagia yg korang kejar tu. Berkali-kali aku menangis, terluka. Tapi aku tetap teguhkan hati aku ney. Teguh untuk terus mencintai :')


with love ♥

Thank you for visiting here :)

Keinginan ♥


Hm. So bercakap pasal keinginan kali ney. Macam-2 yg aku inginkan dalam hidup aku. Dah masuk ke tahun yg 2012. So, keinginan utk tahun ney. Jom checklist :D

1. Nak result SPM cun punya.
Haha, yang ney sape ta na kan. Sume nak punya. Tapi tu lha, tgok-2, dpt nty, huhh tamau cakap. Nty down aku. Haha okay. Ta sabar. 22 March 2012. The dead date = ='

2. Lesen L dan P- Motor, kereta.
So, besok baru nak masuk kelas and so on. Hope berjaya belajar dgn cepat. Sbb ta sbar na jadikan kereta mama, mcm kereta sendiri. Haha.

3. Sambung belajar ke IPTA idamann 
Haha lepas dpt result, inilah yg dtunggu pun. So, the choosen one, UiTM lerr. Haha, sudah fikir pun nak ambil course apa semua. Insyaallah, diizinkan Allah, dapatlah aku further sdty :)

4. Hu dah sambung belajar, semua keperluan lha kann. Lappy, handphone baruu. Broadband :p
Haha sudah lha. Aku mmg dengki sbb kkak aku lepas smbung belajar, lappy and broadband. Then new handphone. Aku dengkii. Cehh. Aku nak aku nak :p

5. Siapkan sebuah novel. Haha on the way neyy,
Hahh masa aku tga post entry ney, cerita tu ak dah tulis smpi 30 lbih dah. Hampir na cecah 40 page da. So, aku nak perah otak, nak rajin-2kan diri utk menulis. Jadi, keep it up :)

Cukup kot checklist. Yg ney pun insyallah je semuanya aku na dpt. Ad rezeki, ada la. So, night :)

Thank you for visiting here :)

Haii Si Comel 2012 :D


2011
Byk benda berlaku pd thun ney. Ada sedihnya, ad gembiranya. SPM da habes yg hepinye :p
Mninggalkan asrama pun sbnrnye kgembiraan juga. Tpi ad sedihnya. Hu. Hm tahun yg sedih juga. Haiyy tamau lha cte. Na lupakan. Yg penting, ak na buka lembaran 2012 ney dgn satu rasa kesyukuran dan senyuman :)))

2012
Tahun baru dan aku mulakan dgn satu niat. Insyaallah. Azam baru. Senyuman baru. Semua baruuu. Nombor baru, org baru. Bertukarr~~

Haha tataw na ckp pe. Sekadar na update. Yla, thun lpas pun ak update gak kan. 
Hm sorry entry ney lambat pulak post. Maklumlah. Ketiadaan internet sangat menyukarkan. So,

HAPPY NEW YEAR SAYANG SEMUA :D

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH