Wednesday, January 4

Be with yours ♥



Siapa pun pasti terluka apabila melihat bf/gf bersama ppuan/lelaki lain. Kat sini aku na story kisah seseorg.

"Bila aku nampak dia berpelukan dengan perempuan tu, hati aku menangis dalam diam. Air mata aku tak mampu nak menitis masa tu. Tapi bila aku berlari keluar dari tempat tu, aku dapat rasakan air mata aku laju menuruni pipi aku. Membasahi wajah aku. Terlukanya aku melihat keadaan itu. Masa tu, aku tahu, aku memang bukan untuk dia. Seteguh mana pun cinta aku pada dia, kalau suratan takdir tidak menginginkan aku untuk bersama dia, aku tetap kena lepaskan dia."

Sekuat mana lagi kita semua harus bertahan? Boleh aku tanya korang semua tak, kenapa tak boleh menyayangi hanya seorang? Seorang gadis, atau seorang lelaki. Kenapa tak boleh teguhkan hati korang untuk dia yang seorang tu je? 

Kadang-2 walaupun dah beribu kali dia disakiti, dia tetap menanti. Walaupun bersamanya, dia akan sentiasa menitiska air mata, tapi dia tetap setia. Itu cinta ke? Cinta yang menyiksa atau membahagiakan? Dia tetap tersenyum walaupun hatinya terluka melihat kecurangannya. Hatinya sentiasa terluka. Itu cukup ke buat dia bahagia? 

Setia. Tolonglah setia. Aku ney, dah berkali-kali terluka. Dengan cinta lelaki. Tapi setiap kali aku cuba mencintai orang lain, aku cuba untuk setia. Pernah aku berniat untuk mendua, tapi aku tak mampu. Sebab hati aku ney, aku mampu serah kat sorang je. Dan dia adalah orang yg aku cinta. Tolonglah setia. Korang takkan rugi kalau setia. Biarlah berpa kali pun korang diduakan, teruslah setia. Bila tiba masanya, korang akan dapat bahagia yg korang kejar tu. Berkali-kali aku menangis, terluka. Tapi aku tetap teguhkan hati aku ney. Teguh untuk terus mencintai :')


with love ♥

Thank you for visiting here :)

No comments:

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH