Tuesday, February 21

Beri aku peluang :')

Assalamualaikum.


Salam semua :)

Harini aku update smpi 3 kali. Haha tu la dah terlebih rajin. Mmg aku semangat sikit. Kalau tade topik tu, mampuih tepu kepala hotak aku. Haha. Tadi siang ak da update 2 entry, dua-2 psl cinta. Haha. Jiwang aku ni. Tapi mlm ni, aku na ckp psl diri aku. Actually psl niat ak untuk berubah lebih baik dan menjadi muslimah :)

Bismillahhirrahmanirrahim. Aku menulis dgn niat yg ikhlas. 

Selama ni aku jahil dlm agama. Solat aku abaikan. Kalau di asrama, solat aku cukup lengkap, tapi bila aku balik rumah, aku jarang melengkapkan solat aku. Sungguh aku merasa berdosa setiap kali aku memikirkan semua kejahilan aku. Apa jenis Islam aku ni? Mengaku Islam tetapi solat sahaj tak cukup. Mak aku selalu ckp, kalau ta solat, mcm mana kita na dpt rezeki. Kalau dah kita pun malas solat, Allah pun 'malas' nak bagi kita rezeki. Sungguh hati aku terkesan juga tetapi syaitan lebih merajai hati dan akal fikiran.

Ya Allah, bila aku fikir balik semua dosa-2 ak, dosa dimana, dulu setiap kali couple, ak pasti akan berpegangan tangan dengan bf aku. Sedangkan aku tahu apa yg ak lakukan itu HARAM. Jelas dan nyata ianya HARAM. Subhanallah. Dah berapa byk tgn lelaki yg telah menyentuh tgnku? Istighfar beribu kali aku mengingatinya.

Mujurlah, selepas daripada SPM, aku tidak lagi menyentuh tgn insan bernama LELAKI yg bukan mahram dgn ak. Ye la, ak ad couple kan. Dgn sape sape? Hehe abaikan la, benda dah berlalu. Tetapi yg aku egat mse jpe dy tu. Tade la sgt 'dia' na pegang tgn aku. Sbb bila 'dia' na pegang, ak mcm tepis-2, elak-2 even dy dpt jgak pegang. Tapi kalau na ckp pegang genggam erat, mmg dy ta dpt. Haha. Wuekkk. Padan muka XD 

And selepas dia pun ad la sorg lagi. Tapi dia mmg ta dpt. Haha. Sorry to say sbb tgok muka dy pun 5 mnit je dpt. So mmg dy tade peluang ah na pgang aku kan. Haha. Mungkin mse tu pun Allah na lindungi aku. Hm lepas tu skrg. Aku dah single. Hm, abg angkat ke apa ke, semua aku dah lost contactkan. Haha. Aku tana cntct dgn abg-2 and so on. Tapi cuma sorg je kwn baik lelaki aku yg masih wujud dlm hidup aku. EZAD (;

Ezad yg byk ajar ak mcm mne ak na brubah. Dy yg sarankan ak hlgkan diri drpd abg angkat ak. Lepas ak gtw dy yg abg angkat ak mcm gatai lain mcm. Haha. Lepas tu dy juga yg selalu tnye ak dah solat belom. Hihi, so ak skrg cuba berubah. Aku lengkapkan waktu solat. Aku byk baca cerita-2 berunsur agama. Aku slalu lepak dkat page Ustaz Azhar Idrus. 

Mcm aku ckp dkat Ezad, lepas ni kalau ad sape na couple dgn aku, syaratnye taley sentuh aku. Hanya boleh sntuh lepas nikah (:

Hihi apapun, aku harap perubhan diri aku akn meningkat dri semasa ke semasa. Insyaallah, kalian semua doakan aku. Aku juga berharap, lepas ni Allah akan bagi aku seorg calon pasangan hidup yg boleh bimbing aku :)

Insyaallah. :'D

Thank you for visiting here :)

No comments:

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH