Monday, February 20

LUMRAH HIDUP :)

Assalamualaikum.


Ditipu dan menipu >.<

Setiap org pernah ditipu, pernah menipu. Mustahil kan korg semua ta pernah ad dlm situasi ni. Terpaksa menipu demi kebahagiaan org tersyg, terpksa menipu demi mengelakkan pergaduhan, terpaksa menipu demi menguatkan hati. Kdg-2 kita juga pernah ditipu. Lelaki ditipu oleh perempuan dan begitu juga sebaliknya. Ta lepas juga diri aku sendri. Tetap juga pernah menipu dan tetap juga pernah ditipu. Tapi semuanya bukan kita yg mahu kan? Apakan daya, kita sudah ditakdirkan menghadapi keadaan itu. Kerana dari pengalaman ditipu dan menipu ini kita tahu erti KEJUJURAN :)


Dilukai dan melukai :)

Pedih rasanya dilukai org yg kita benar-2 syg dan cinta. Pedih rasanya dilukai manusia yg sudah berjanji dgn kita. Siapapun pasti pernah merasa pengalaman mcm ni. Tambah lagi aku kan T_T Haha tapi itu semua ujian buat kita. Sebab tanpa kita sedar, kita belajar mcm-2 benda bila kita dilukai. Kita mula berhati-2 supaya kita takkan dilukai utk kedua kalinya. Hm bagi yg pernah melukai, mngkin itu adalah bukan khendak hati kita tapi demi kebahagiaan org yg kita syg, kita terpaksa melukai mereka. Tuhan je tahu kan. Sama seperti aku, pernah melukai hati seseorg. Benar aku tidak rela melakukan perkara tu, tapi sbelum ak trus melukai dia dlm diam, biarlah ak lukakan dia sekali dan dia akan tmui kbhagiaan dia nanti. Insyaallah. Sebab dari pengalaman dilukai dan melukai inilah kita belajar erti MENGHARGAI :)


Dicintai dan mencintai :D

Ini sudah semestinya pengalaman yg pernah dilalui semua org. Bagi yg ta pernah pun, pasti inginkan. Sbb ini fitrah manusia. Ingin dicintai dan ingin mencintai. Dari pengalaman mencintai dan dicintai inilah, kita tahu erti KASIH SAYANG. Tapi ingat, cinta tak boleh dipaksa. Kadang-2 ad org jatuh cinta pd psangan yg salah. Kadang-2 ad juga yg memendam cinta kerana takut dgn knyataan yg bakal dihadapi. Akan tetapi, bagi seseorg yg benar-2 jatuh cinta, pasti dia akan mndptkn cintanya wlau ap yg jadi kan? Tapi igt, cara tu msti cara yg baik kay. :)


Thank you for visiting here :)

No comments:

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH