Friday, March 2

Siapa kata jadi perempuan itu senang? Allah maha adil ♥

Assalamualaikum.


Siapa kata jadi perempuan tu senang?

Nak kena tutup sana, tutup sini.
Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pun orang tak bising
Perempuan, stoking pun kena pakai.

Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
Konfem tak tahan bertutup semua
Tapi, perempuan cool jerrr.
Tengah panas pun boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?

Tiap-tiap bulan, mesti ada penyakit
Nak pergi kelas pon susah
Cuba tengok budak lelaki, selamber jerr
Kadang-kadang setahun sekali pon susah nak dapat sakit
Tapi, perempuan hidup berpuluh-puluh tahun dengan penyakit tiap-tiap bulan, survive jerr
Tengah-tengah sakit pun boleh senyum lagi sampai orang pun tak perasan yang dia sakit

Hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?

 Hati mereka Allah jadikan lembut betul
 Cepat je sensitif
 Cuba tengok orang putus cinta
Selalu perempuan yang paling susah nak lupa
 Lelaki lepas putus cinta cepat jerrr cari yang baru
 Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
Siapa yg paling teruk menangis?
 Perempuan kan? Lelaki boleh gelak-gelak lagi
 Lembut tak lembut hati perempuan
 Tapi dengan hati yang lembut tu perempuan dapat mengagumkan lelaki

Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni lah, ramai perempuan yang merajuk dengan Allah
 Diorang cakap, Allah tak adilkenapa Allah lebihkan lelaki?
Kenapa perempuan kene dengar cakap suami?
 Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?
 Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
Bak kata orang, nak jaga 10 orang anak lelaki, tak susah macam nak jaga seorang anak perempuan.

Disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan-perempuan kat luar sana yang memberontak.
Mereka pakai pakaian yang tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki tak payah tutup pun'.
Mereka berani bertepuk tampar dengan lelaki
 Mereka sanggup gadaikan diri mereka sebab percaya dengan janji manis kekasih yang busuk hati

 Kesian kan dekat perempuan?

Disebabkan fikiran yang negatif terhadap Allah, mereka sanggup rosakkan diri sendiri

 Mereka cakap mereka buat macam tu sebab Allah tak adil

Persoalannya sekarang?

Betul ke Allah tak adil dengan perempuan?
Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
 Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

Betul, isteri kena ikut cakap suami
 Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
 Tak adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayangkan kaum perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
 Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
 Cuma ada 4 orang yang syurganya bergantung pada seorang lelaki tu
 Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
 Bermakna ada 15 orang yang syurganya terletak pada seorang perempuan tu

MashaAllah, hebatnya perempuan kan?
Kenapa perempuan hebat? Sebab kasih sayang Allah yang jadikan mereka hebat
 Cuba dengar pula lagu-lagu yang berkumandang dekat radio
 Banyak lagu pasal perempuan kan?
Jarang kita dengar lagu pasal lelaki
 Sayang tak sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia
 Masih tak adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
 Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
 Perempuan senang nak masuk syurga

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)


Tak adil lagikah Allah dekat perempuan?

 Wahai kaum hawa, sedarlah
 Betapa sayangnya Allah padamu
 Betapa cintanya Allah padamu.
Tapi, kenapa kamu nak rosakkan diri kamu kerana fikiran-fikiran negatif yang tak berasas dekat Allah?

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia
 Bayangkan dunia yang besar ni, dunia yang cantik ni, kita jadi hiasan
 Dan seindah-indah hiasan tu adalah wanita solehah.
Kesiannya dekat perempuan yang menolak untuk menjadi seindah hiasan kan?


Wahai wanita, nampakkah anda betapa sayangnya Allah kepadamu. Kenapakah kamu masih berdegil untuk mengikut perintahya. Pernah kah engkau tahu betapa sedihnya Allah pabila melihat kaum wanita yang sepatutnya senang untuk memasuki syurga menjadi perempuan yang durjana.


YA ALLAH,
Kau ampunkanlah dosa-dosa kami,
Kau berilah kami kesihatan tubuh badan,
Kau berilah kami rezeki yang melimpah ruah,
Kau berilah kami akan jalan yang lurus,
Kau kuatkanlah iman kami.



 Peringatan untuk aku juga. Insyaallah :')


Entry asal : MEYYA :)

Thank you for visiting here :)

No comments:

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH