Saturday, June 9

MDS 2012. UiTM DiHatiku ♥

Assalamualaikum.

Haiiiii. Hihi rindunya kat blog ni. Seminggu dibiarkan berhabuk :p Okay harini aku kat Ipoh so aku update apa yg berlaku selama seminggu ni. Okay so biar aku cerita sikit pengalaman aku disana sepanjang minggu :)


Sebaik sampai disana,  aku pun mendaftar. So lepas daftar dapat kad pelajar sementara ni. Aku dpt kolej Cempaka Sari. Blok Anggerik2 dan bilik bernombor A2205. Hihi nice :)


Dekat sana, aku memang berkepit setiap masa dengan Rafiqa jea. Yes sebab dia yg paling rapat I guess ^^ Tapi kitaorg ta dpt blik sama. Spoil eh? Hihi. Tpi alhamdulillah. Class dpt sama. Tade lha aku gelabah kalau tatahu apa-2 kan. Hewhew.

Dekat sana, ada beberapa peraturan yg perlu diikut oleh semua pelajar sepanjang minggu MDS. MDS tu apa eh? Hehe Minggu Destini Siswa. Hmm antara peraturan ialah, semua pelajar beragama Islam, wajib bertudung. I mean, menutup aurat. Tshirt mestilah labuh melepasi punggung. Bagi sesiapa yg tidak mengikut peraturan ni...

Kalau takkkk
Dendanya, memakai baju kurung bersama seluar track. Ha mmg tak selesa okay.

Nasib baik aku terselamat derrrr. Fuhh ;)

Next rules : Tidak boleh main henfon semasa dalam PI yakni Pusat Islam atau semasa ceramah didalam DSI yakni Dewan Seri Iskandar :)

dalam DSI :)

Difahamkan seramai 2 ribu lebih pelajar telah mendaftar sebagai pelajar semester baru di UiTM Seri Iskandar. Termasuk Pra-Diploma. DSI saja telah dipenuhi mereka semua. Fuhh :)

Okay kalau masa ceramah ini aktiviti pelajar yang sangat bermakna dan tidak boleh ditinggalkan. Eleh korang pun pernah kan. Haha k :D

Okay sedikit selingan saja na habaq mai.

Rules di Dewan Makan sepanjang MDS --"

1) Makan hanya 4 minit
2) Tidak boleh bercakap semasa sedang makan
3) Senyum kepada semua OC *tp kalau tgh penat sape nk senyum kan haha xD

Utk para gadis, sepanjang minggu MDS, korg mesti
Ingat ni :

1) Pakai baju kurung beserta seluar track didalam,
2) Scarf tudung mesti penuh taley sekerat-2.
3) Tudung bawal sahaja dibenarkan. No shawl or pashmina or syria or tudung ariani tu.
4) Tudung mesti pin 3 dan kebawah. Dilarang selempangkan tudung anda. Faham? Maksudnya
     macam ni 

Taley pakai selempang tudung macamni. Err sorry tuan gambar. Pinjam gambar k --"

Mesti macam ni. Tudung kebawah. K dah faham kan? Bagus. Fuhh --"
(so bwk lah pin lebih tau tau )

5) Dekat PI dengan DSI dilarang main hp kalau tak kad matrik akan dirampas --" Ada effect k kalau kad matrik dirampas.

Lagi apa eh? Hm entah lha. Haha ta egat. Dah malas na fikir. Sebab dah habis. Haha peringatan utk korg, bwk lha payung k. Sebab kat sana memang panas. Terima kasih hihi byeee :)

p/s : semua di atas adalah berkenaan MDS 2012 di UiTM Seri Iskandar sahaja. Yg lain tak tahu okay bye


Thank you for visiting here :)

No comments:

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH