Sunday, August 12

PELUANG :)

Assalamualaikum.


Peluang.. Seringkali kita dengar cerita sana sini pasal ex dia na kat dia balik, atau dia sendiri menyesal dan nak balik ex dia. Bukan cerita org jea. Aku pun pernah melaluinya sendiri...

Kata orang, peluang datang hanya sekali, jangan sia-siakan. Tapi ad juga org berkata, semua org berhak menerima peluang kedua. Jadi yg mana satu kita na ambik jdkan iktibar ni? Bagi dia peluang atau tutup pintu hati untuk dia? 


Masa ni lha pulak hati kita jadi keliru sesangat. Kann? Hmm. Kita buntu. Tatahu na buat apa, tatahu na buat keputusan cemane. Sebab kita fkir mcm-2. Kita fkir mse kita kapel dgn dia dulu, dia kdg-2 ambik berat psl kita, kdg-2 dia ta peduli langsung psl kita.


Dan lepastu, kita mula minta pendapat org, kawan-2, pendapat umum. Pendapat sesape je. Ya, pndapat semua org. Dimana kita rasa semua pendapat mereka benar. Tapi ada satu hal, sebesar mana pun pndapat org, sebetul apa pun kata-2 org, kita kena tahu, yang perlu buat kputusan sbnr-bnrnya ialah diri kita sndiri. Kita taley na brgantung hrap pd org pnye pndapat. Sebabnya, yang akan hidup dgn lelaki tu adalah kita. Yg akan melalui kedukaan itu smula juga kita. Yang akan menyesal pun kita jugak.

Tapi lelaki ni.. memang ta serik.. Diorg akan trus melakukan ksalahan yg sama berulang kali. Dan lepastu mereka akan mnyesal dan mnyesal. 


Yes, itu yg sbnrnya. Kita ta boleh bg depa ni peluang kedua atau ketiga. Kita kena bg depa ni PELUANG TERAKHIR. Biar diorg tahu kita bukan prmpuan yg snang. Nak ambik, tak nak cmpak tepi. Kita bukan ppuan yg boleh dijual beli, bukan ppuan pakai buang. 

Tapi ta semua yg kita bg peluang tu akan lakukan kesalahan, ad yg btul-2 mnyesal dan akhirnya bahagia. Tapi pling mnyakitkan bila kita terpaksa kata tidak sbgi jwpn..


Pd mereka yg rasa-2 tengah buntu skrg ni, mohon lha petunjuk dariNya. Kerana walau apa juga pendapat, pandangan org pd kita. Semuanya bergantung pd kita. Kerana hidup ini, hidup kita, bukan hidup mereka :)


Thank you for visiting here :)

No comments:

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH