Wednesday, April 26

Stepbystep: #1 Kursus Kahwin

Assalamualaikum


Hi. As promised in the last post, now I will update on my first step in getting married! 

Okay untuk kursus kahwin, aku pergi dgn fiqhry. Eventhough dekat UiTM ada buat but since nak pergi sekali so we decide to go together. Disebabkan si fiqhry ni cutinya tak tetap jadi kena la pilih satu date untuk apply cuti. And we decide to go on 22nd April & 23rd April 2017 at Putrajaya.

Kenapa Putrajaya? Sebab disitu ada kemudahan LRT. Dan juga yg available pd date tu and paling dekat dgn fiqhry. Sebenarnya nak buat area puchong ke area kl ke tapi sbb takde tempat nk stay and dkt puchong pulak date kitorang nak tu tak available. Nasib lah cri punya cari jumpa area putrajaya. 

Quite expensive tp since mmg area city kan so takde lah byk komen.

Tempat yang kitorang pergi namanya :
Kursus Kahwin MFDJannah.

Bertempat di dalam Putrajaya Sentral bahagian atas Park Ride (Level 3)
Boleh tgk gambar for more details.

ni website
Kursus Kahwin MFDJANNAH
ini pulak Facebook / Instagram
FB MFDJANNAH / IG MFDJANNAH

Bagi mereka yg bukan orang KL/Putrajaya boleh lah ikut cara aku pergi.

Aku tumpang tidur rumah kawan aku, Kinana. Thanks kinana sebab tumpangkan aku untuk 2 malam. Aku dari Melaka ambik bas turun TBS. Rumah kina dekat gila dgn TBS. Sebelah je.

Dari TBS korang boleh pergi dekat ERL Transit KLIA dekat bahagian bawah ya. Dan beli tiket ke Putrajaya/Cyberjaya. Harga tiket RM8. Perjalanan lebih kurang 10-15minit la. 

Dua hari kursus berikut kos aku:-

ERL TBS - Putrajaya - RM32 (pergi balik)
Utk kos Grab dari rumah Kina ke TBS dua hari RM24 (pergi balik)
Bas Melaka-KL - RM22 (pergi balik)

Kos keseluruhan : RM78 (tak termasuk kos makan/lepak dgn peliks)

Itu je lah kot update nya. Ada nak tanya, boleh lah tanya kt komen :)
Love, ekin

Thank you for visiting here :)

No comments:

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH